Dagens RIS

Till brandkåren här i Nybro... Det sitter en ungkatt uppe på grannes taknock och inte kommer ner. Nu är det inget vanligt tak utan högt som bara sjutton. Troligtvis har hon av någon anledning blivit uppskrämd. Hörde henne tidigt idag på morgonen, tittade runt och såg henne högst upp ihopkuren och vettskrämd. Nu e klockan eftermiddag och hon har inte flyttat sig en mm... Hon bara sitter där och gråter.

Pratade lite med grannarna här omkring, och dom hade inte en aning vems katt det var. Så det bästa va att ringa brandkåren, gick in och gjorde det men jag tyckte han jag pratade med var rätt så nochig av sig. Tackade för INGENTING och la på...Jag kan inte fatta att dom inte tar det mer på allvar. Dom kunde komma om ett par tre dagar... Men herre guuuud ska jag höra henne så länge?? Mitt hjärta blöder...

Nu vet vi vems katt det är iallafall och typ hela området är involverat :)) Men ägarna sa att dom inte kunde göra så mycket mer än vänta.. Hade det varit Demon eller Ture som suttit där uppe hade dom varit nere för längsen kan jag lova!!

Jag och Ewe va ute med Mizti förut, tänkte jag passar på när man har medhjälpare :)) La ett spår ute på åkern, och Ewe höll monsterhunden :)) Hon hoppade och skuttade som en besatt efter mig så Ewe kunde knappt hålla henne.. Hoppas att det ändras framöver. När jag väl hade lagt spåret, så passade jag på att köra lite lydnad och inkallning. Inkallningen va det då absolut inget fel på :)) Hon kom som ett jäkla skott i 280 :)) Gullehund <3

Ewe ville också prova att kalla in henne, tja Mizti sprang 2 steg.. Sen kom hon på att mamma stod ju där och tvärvände till mig istället..

När spåret hade legat en stund så gick vi ut och skulle gå de, men vad hände då?? Lilla gullevalpen fattade inte vad hon skulle göra. Hon la sig ner.. Hon satte sig ner... Rätt som det va var hon mellan benen på mig.. Jag försökte att visa och sa spår hela tiden. Sen rätt som de va SÅ bara gick hon det klockrent :)) Duktiga duktiga lilla "valpis"

På väg hem så gick vi förbi en lös hund i en trädgård, den brydde hon sig inte om. Det gillar vi, för hon brukar tro att alla hundar hon ser är hennes lekkompisar :)) Istället va hon helt fokuserad på mig :))

Har även hunnit med lite ensamtränig, när man sprungit utochin och kollat takkatten, hon öppnade dörren bara en gång och sprang ut. Tog in henne lugt och bestämmt och gjorde om samma sak. Och när jag kom in sen låg hon på mattan och väntade så fint.

Kan man bli annat än LYCKLIG??!!

Nu ska jag iväg och hämta Filla i skolan, har bara kört henne till skolan en gång, kört sambon till golfbanan, Ewe till jobbet.. Kanske skulle öppna taxibolag, hihiii!

TaxiAnna var god dröj..

Puss å Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0