Hunnit massor

Idag har jag minsann varit flitig som en liten arbetsmyra ;)) Tvättat en sjuhelvetes massa maskiner, rensat ut hela groventren å det tog tid ska jag lova... Varit ute och tränat hunden, ja plus en massa annat smågrejs. Känner mig faktiskt supernöjd nu när kvällen är här och jag är helt färdig!

Idag sa min kära sambo att han skulle köpa mig en kombi, jag har världens bästa man bara så att ni vet det :)

Träningen med pärlan idag gick rätt hyfs, hon va aningen slö men jag tror de berodde på värmen. Jissses det har ju varit 19 grader här idag. Tränade ändå på kvällen.. Men pärlan skötte sig utmärkt, när vi kom till åkern så va det en katt mitt på, när vi väl va där och skulle börja träna jamen då kom det väl 2 rådjur. Inte va dom rädda  för oss inte, dom stod där och mummsade och kolla upp emellanåt vad vi pysslade med :))

Hur som helst, Mizti brydde sig inte speciellt mycket om dom, å det gör mig jätteglad då jag vet att Nidde va ute med henne en morgon och mötte på rådjur iskogen och hon blev helt galen! Men va e de man brukar säga... Träning ger färdighet, och vi kämpar på :))

Ensamträningen funkar inget vidare ännu.. Va ute på altanen och skulle hänga lite tvätt, lämnade pärlan inne. Hon hoppar på altandörren som hon inte kan få upp.. men då e hon ju inte dummare än att då går hon till ytterdörren och öppnar där och springer runt till sin mamma.. Hon är superduper glad och tycker hon är jättesmart.. Men den meningen delar vi inte riktigt lika mycket, min hund och jag...

Ska snart ut på kvällspromenixen nu med sällskap av hurtiga Filla som har börjat springa idag, hon sa självmant att hon ville följa med oss ut ikväll. De tackar man ju defenitivt inte nej till :)) Sen blir det sängen för min del, gäller att vara pigg tills imorgon för då börjar en ny kurs för våran och Jeans del :)) Skojjit som bara den ska de bli

Puss å Kram

Här kommer ett kort från i lördags som jag lånade från Saras sida :))


Jag å lilla pärlan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0