Kursstart

Var det igår för våran och Jeans del igår. Vi har hoppat på en kurs för Ingela och Freddy i Påryd. Vi packade ihop oss och hundarna och drog till Påryd. Första gången Mizti satt ien hundbur, men de gick kalasbra hon hoppade tilloch med in själv utan några som helst problem :))

Körde mot Påryd, sen kom ju det svåra... vi skulle hitta dit med... Inte det lättaste då varken jag eller Jean har särskilt bra lokalsinne.. Irrade runt lite, men inte hittade vi.. Stannade på macken och frågade om vägen, men biträdet stod som en fågelholk och fattade typ ingenting. Där hade vi lite tur, det kom in en farbror och han hade minsann koll på läget. Han visste var hon bodde och vart dom håll till när dom tränade hund :))

Körde efter hans beskrivning, och det gick bra för vi hittade genast :)) Lite pirriga, som man alltid är när man ska göra något nytt, klev ur bilen och presenterade oss. Sen började träningen.
Jean började med sin Kimmie, så alternerade vi hundar. Kan säga att Mizti tyckte väldigt synd om sig själv när hon fick sitta ensam kvar i buren och kan lova att man hörde henne med :)) Men hon lugnade sig efter ett tag och va hur glad som helst när det var våran tur.

Vi körde mest lite inkallningar så dom fick checka av hundarna, båda instuktörerna tyckte vi hade väldigt trevliga och fina hundar. Ingelas komentar till Freddy: Har Mizti inte väl stor öron :)) Å de har hon ju inte

Jag satte på pärlan långlina, som Freddy höll i, va inte så populärt då Mizti inte riktigt gillar främlingar och helst inte karlar. Gick bättre när Ingela tog linan.

Som sagt gjorde vi lite olika inkallningar, jag fick gömma mig bakom en soptunna och Ingela höll i Mizti, hon blev helt galen och hoppade och skuttade, de va den reaktionen dom ville ha fram och så släppte dom henne. Tog 2 sek så va hon hos mig :))

Gick bort till skogen och gjorde lite mammasök, gick super det med:)) 2 timmar gick hur fort som helst, så va det slut och vi fick läxa till nästa gång vi ska dit. Så här ska tränas som attan nu :))

Tyvärr hade vi inte vädret med oss igår, kalasskönt med sol när vi anlände, klev ur bilen så kändes det som det blev höst och svinkallt, brrr avskyr kyla.

Smarta Anna som tog med sig kameran, men inte tog några kort.. Glömde helt av det..Får bli nästa gång dåra :))

Innan jag slutar måste jag berätta att när jag krypit ner i sängen, så började Bianca sparka som en vilding i magen. Ropade på Ewe, känn här sa jag. Ewe tyckte de va sååå mysigt och sa att hon minsann skulle säga det till henne sen, att hon sparkade henne på handen. Jaa syskonkärleken ska börjas i tid <3

Puss å Kram


Kommentarer
Postat av: Jean

Vet du va...Min kamera låg i ryggsäcken..:)))

2011-04-13 @ 11:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0