Livet är bara för härligt

Igår kändes de i hela kroppen att det skulle bli en toppenkanon dag, kan meddela att den känslan va helt rätt :)) Förmiddagspromenixen me voffsan va hur skön som helst med massor av plusgrader och sooool, vi träffade på andra trevliga hundmänniskor med vovvar. Stannade och slängde ett par ord, alltid trevligt.

Packade upp en massa lådor, men massor återstår. De går sakta men säkert, med jisses bron byggdes ju inte på en dag och det känns inte som om jag måste ha sådär jättebråttom heller. Jag hinner nog tidsnog, finns lite andra grejer som är viktiga i livet med än och städa..

Träffade Jean och Kimmie i skogen ett par timmar igår eftermiddag, alltid lika roligt och trevligt. Kan lova att hundarna tycker det med. Det blev lek å bus blandat med spår, sök och lydnad.

Jag la Mizti´s första spår igår :)) Gick allatiders, inget avancerat utan ett nybörjar spår med köttbullar i. Hon tyckte de va jätteroligt och man hörde hur hon jobbade :)) Vi tränade även lydnad och det måste jag säga att vovvarna blivit så mycket duktigare på dessa gånger vi varit ute. Dom kunde till och med koncentrera sig på varsin matte. De går framåt, tjohooo va de e kuligt.

Jean gjorde ett sök, måste bara berömma hennes duktiga Kimmie som hittade henne plättlätt :))

Jaha va händer idag?? Behöver jag nog inte säga.. Ska förstås fortsätta greja å dona här, blandat med lite hundträning :)

Innan jag slutar ska jag bara meddela att jag har den bästa sambon som finns, igår när jag kom hem från skogen hade han beställt 3 nya leggings till mig :)) Sicken kille va?!!

Hörs

Puss å Kram


Kommentarer
Postat av: Jean

Alltid lika roligt att kika in och läsa din blogg Anna. Du är så positiv att man blir glad :)

Kramizz

2011-04-05 @ 21:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0