Raggarungar :))

Då va de äntligen dags för den årliga crousingen här i Nybban, som mina ungar har längtat :)) Å detta slit med deras van, hoppas nu dom får en kanonkväll och att dom tar det lilla lugna. För imorgon är det minsann söndag och det innebär att vi ska åka och hämta Mizti´s moster som Ewe ska ha nu ett tag framåt:))

Känns ändå skönt att dom är och svirar runt på hemmaplan, skulle det hända något är det bara ett stenkast från och jag kan rycka ut på momangen. Men givetvis hoppas man ju inte på det, men tanken finns ändå där uppe i huvudet på en hela tiden när det käraste man har är ute på partaj :))

Spårkursen va inställd idag, den vi skulle på. Men nytt datum är redan utsatt och såklart ska vi på den då :)) Men jag gick ut på en av åkrarna här idag och la ett eget rakt spår. Gick som sist, hon tog det direkt, va väldigt fokuserd och arbetade bra tills slutet... då vet jag inte riktigt vad som händer med henne, det är precis som hon tappar lite fokus.. men tillslut hittade hon slutet med, får nog minska ner avståndet tror jag nog. För sån va hon inte innan, tyvärr tror jag att de går mycket fortare framåt än vad det gör. Så vi backar tillbaka ett steg nästa gång vi lägger spår.

Har även hunnit med lite lydnad idag faktiskt med båda hundarna. Jätteroligt att träna Sally igen, hon är ju kvick som en jäkla kobra :)) Ja denna hunddag har även den varit toppen

Åsa kom förbi en sväng på eftermiddagen och vi drack kaffe och blarrade en massa, så imorgon är det vi som följer med på sökträning. Det ska bli riktigt spännande och se hur Mizti beter sig, hon som inte är allt för förtjust i andra människor. Jättebra träning för henne, å för mig med :))

Ha en trevlig valborgskväll allihopa och ta det lugnt

Puss å Kram

Några bilder på "raggarungarna"










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0