Spårträning för Janne Agelstam

Ja ni hör ju själva va roligt det låter, måste erkänna att jag var nervös för att spåra inför en sådan duktig karl som är uppe i SM och tävlar :)) Men de visade sig att jag inte alla hade behövt vara, för han var som vilken annan hundmänniska som helst, helt kanonbra och kom med mycket bra tips och ideer :))

Vi samlades hos Sara först, sen åkte vi alla till skogen tillsammans. Lämnade hundarna i bilarna och pratade igenom lite, ja men vem ser man kommer springandes till sin mamma?? JO just precis Mizti.. hon hade kommit på att man kan gå fram i bilen och kliva lite där framme och har man tur då så åker rutorna ner på bilen.. Så då kan man hoppa ut. Lite förvånande faktiskt, jag satte tillbaks henne i bilen, jamen då gör voffsan om det IGEN..

Tjaa, de är ju bara att inse att man inte har någon hundbil, kanske dags att byta snart. Lite trångt med barnvagn, bilbarnstol, hund och så ska man ju gärna få plats ett par stycken till helst.

Jag å Mizti som är nybörjare på det här med spår (har gått spårkurs tidigare) gjorde ett par lätta raka spår med köttbullar i, ca 50 m. Det första var lite lättare än det andra för jag la det första i ett traktorspår :)) Hon tog det med en gång.

Sen pausade vi lite och jag gick ut och la ett till rätt ut iskogen, de va nog lite längre än första. Lite krångligare terräng va det med, men duktiga Mizti hon tog det lätt denna gången med :))

Har som "läxa" att göra detta ett par tre ggr i veckan och sen är det förhoppningsvis träning i slutet på månaden igen. Det längtar man till redan.

Mizti var med mig hela tiden, måste berömma henne för hennes lugn då hon kunde sitta kvar och titta på dom andra hundarna när dom sprang ut i skogen och gjorde uppletande. Själv trodde jag att hon skulle få fnatt och börja hoppa och studsa efter dom, men där hade jag fel:))

Vi provade även ett uppsök med Mizti, hon har ju inte något jättestort föremålsintresse. Men Sara stod och kastade upp och ner på en grej, jag stod och visade Mizti och släppte. Hon sprang dit, tog saken och sprang halvvägs till mig men där släppte hon. Men vad gör det... Absolut ingenting för det var hennes försa uppletande och ändå så duktig :))

Kan bara säga att både jag och fiiiinhunden är mycket nöjda och glada över denna dag skogen :)

Så ikväll blir det inte alls många knop gjorda då jag har varit vaken sen klockan 6 och varit ute halva dagen, känns som om jag är helt förbi... Men va gör det, vi tar nya tag imorgon!!

Puss å Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0