Stolt

Vilken dag de varit idag, vaknade i ottan och in med Ewe å Tommys van till besiktningen. De va en upplevelse kan jag lova. Parkerade utanför gick och knappade in på datorn att vi hade anlänt hoppar ini vanen igen och skulle köra fram till porten, va händer då??? Bilen gick inte igång... Jisses vilken panik vi fick..Ja ni kan ju se oss brudar stå där med en jättebil som inte startar utanför bilprovningen..  Men vi hade nog allt bilänglen med oss för vips så startade den i sist sekund, och vi kunde köra in till 2 trevliga gubbar som ioförsig hittade några 2or, men som kan åtgärdas snabbt. Så nu har man en superglad dotter och svärson, jag lovar :))


Eftermiddagen tillbringades i Påryd, på Freings för hundträning. Jag, Jean och givetvis våra fina schäfrar. Jean började med Kimmie gick kanonbra. Sen va det våran tur, ni ska bara veta va stolt jag är över min hund. Hon gick jättejättebra. Vi tränade kontakten, fotgåeende, inkallning och hopp över hinder. Vi fick mycket beröm för kontakten, fotgåeendet tyckte dom såg väldigt bra ut. Hopp över hinder gick sisodär, det har vi nog bara tränat på ett par gånger, så lille hunden fuskade och sprang vid sidan 2 gånger innan hon kom på att hon skulle hoppa över. Men hoppade fint och satte sig i fotposition. Inkallningen gick fint med, så de gjorde vi bara en gång.

Träningen avslutades med spår :)) Gick ett rakt spår över en fotbollsplan, hon skötte sig kanon och jobbade verkligen.  Ni kan ju tänka er själva vilken stolt matte jag är efter en sån eftermiddag :))


Läxa till nästa gång:

Kampa
Min kroppshållning
Mizti ska inte hoppa vid inkallningen
Såklart fortsätta träna kontakten

Så nu har man en trött hund och som verkligen har jobbat idag, längtar redan till nästa vecka :))

Har även hunnit med ett å annat i vardagsrummet, så det börjar se riktigt trevligt och fint ut där nu, längtar tills det blir klart på riktigt så man kan päsa ner sig i soffan och kolla TV, va ju ett tag sen sist. Känns som man inte riktigt har tid med det nu...

Nu innan jag tar kväll på riktigt så ska jag åstakomma lite middag till dom hungriga familjemedlemmarna, kotletter potatis och champinjonsås blir det ikväll. Sen kommer jag att slockna ovaggat :))

Puss å Kram




Kommentarer
Postat av: Jean

Du och Mitzi va så jäkla duktiga! Och shit va kul det är! :D

2011-04-27 @ 20:30:55
Postat av: Sara Wolf

Kul att träningen går så bra :)

Kram

2011-04-27 @ 21:43:31
URL: http://www.easydogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0