Tatuering å NBK

Idag var det en stor dag för våran Filla, hon fick presentkort när hon fyllde 16 imars av oss. Hon har alltid velat göra ett svart/rosa hjärta på handleden. Så förra veckan sa hon att jag skulle ringa å beställa tid, sagt och gjort jag ringde bästa kusinen och fick en tid idag. Vi åkte in alla utom Ewe som blev avsläppt vid skolan innan. Filla va lugn hela vägen in till Kalmar, lugn när hon ritade och relativt lugn när hon skulle börja tatuera med för den delen. Men sen när kusinen skulle börja på riktigt, jaaa då blev nog lilla Filla nervös för helt plötsligt började det klia överallt, just med just den armen som skulle tatueras.. Men andades lite sen jäklar va hon så duktig så duktig. Jättefint hjärta blev det oxå :)) Så nu har Filla sin första tatuering, jag tror att det blir den första å sista med..

När det var klart åkte vi tillbaks hem å lämnade av en mycket stolt Filla i skolan, Nidde å jag åkte hem å fixade lunch. Eller rättare sagt Nidde gjorde de å jag låg i sängen med 2 överkeliga gosiga katter :))

Efter en mycket god lunch begav sig Nidde till jobbet å jag drog till brukshundsklubben med pärlan för en stunds träning. Ååå va det är roligt att träna hund, man tror ibland att man e lite tokig i huvet... Men va gör det, skulle kännas förjäkla tråkigt att vara en helt vanlig Svensson..

Hämtade Ewe på vägen, för hon hade slutat. Så hon fick minsann vara kameraman en stund. Träningen idag bestod av följaövningar, hopp över hinder som gick allatiders :)) lite fotgåeende och fotposition och sist men inte minst inkallningar. Höll på att glömma sitt och ligg med belastning hann vi oxå med.

Så ni kan ju förstå att jag har haft en toppenkanon dag idag, både barn och hund har skött sig alldeles utmärkta.

Ska alldeles strax åka å hämta Filla i skolan, sen jäklar måste jag sätta lite fart här hemma. Har ju inte varit hemma på hela dagen å inte  är det nån som plockar och donar medans jag är borta heller...:))

Puss å Kram




























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0