Träning i Algutsboda

Igår kväll åkte jag och voffsan till Sara för lite träning :)) Hur bra och trevligt som helst va det. Vi tränade ihop tillatt börja med, man kan säga att Wasco och Sara va ett riktigt störningsmoment. Men Mizti släppte de fort och fokuserade på mig. Måste bara berömma Wasco, jag har sett dom kämpa ihop sen han va liten valp, nu är han 3 (tror jag) å går som en klocka. Mest impad blev jag nog av apporteringen :)) Jätteroligt att se dom ihop för han e så himla glad och alert hela tiden.

När Sara tränat klart så tränade vi Mizti lite, Sara sa att hon tyckte Mizti såg ut som en annan hund nu idagsläget än när hon sågs oss sist :)) Hur roligt är inte det att höra. Hon har verkligen blivit en rolig hund, är med på det man gör och hon har börjat fatta vad det är jag vill. Vi körde lite fotposition, några pyttesteg framåt sen stann och sitt. Kanonduktig!! Körde lite följalekar och hon gör det med glädje. Den mammasjuka hunden gick även med Sara, å det tycker jag är kanon. Sen ser man lite bättre vilken snygg hund man har :D

Efter träningen gick vi ut i skogen och släppte hundarna som "belöning för bra träning" Oj, va skoj dom hade!!

Nu är man ännu mer pepp för träning, så här ska ut och tränas idag. Ska nu börja träna sitt å ligg med belastning.

Hundmaten börjar sina här, så ini duschen å sen in till djuraffären för att inhandla en ny säck.. Så de känns inte som om jag har tid att sitta här framför datan längre, rätt så lätt att fastna här ett tag. Ska även hämta Ewe från skolan då hon slutar tidigt. Hon ville med till djuraffären för att kolla ett koppel till "sin" hund som vi förhoppningsvis ska åka å hälsa på i helgen!!

Puss å Kram


Kommentarer
Postat av: Sara Wolf

Kul att se att hon har börjat landa och träningsviljan kommer fram :))



Kram Kram

2011-04-09 @ 07:10:00
URL: http://www.easydogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0