MH-Testet å träning!

Huu va tiden går snabbt, har inte ens hunnit blogga.. de e ju allt lite trist för jag har ju hur mycket som helst att förtälja sen i lördag :))

Så vi börjar med lördagen: Då va det dags för Mizti´s MH-test. Kan säga att jag va aningen nervös.. som alltid när det gäller nya saker jag inte varit med om innan. Har ioförsig varit med på MH-test och sett men inte gått med egen hund. Anette min uppfödare hade med sig 2 vovvar med, så vi åkte med henne och 3 Thunder Dustare till Mönsterås. Vi va ute i god tid och givetvis när man är det så va dom ju försenade och jag hade fått min tid sist..
Men inte gjorde det något för det är ju alltid kul och se hur de andra hundarna beter sig och när jag såg dom så tänkte jag på hur min pärla skulle reagera. De jag tänkte om henne stämmde så domaren sa inget nytt om henne som jag inte visste innan.
Mentaltest ledaren va ju såklart en stor mörk man, som min pärla inte gillar.. eller gillar och gillar hon vill inte vara med karlar, hon klarar sig utan det.

Det började med att han skulle känna igenom henne och hälsa, men det tyckte Mizti att de behövde han inte alls göra. Så han tog hennes koppel och gick en runda, så hon följde med snällt men hade säkerligen hoppat över det om hon kunnat. Hon va duktig när han tittade tänderna.

Sen kom vi till kampleken, men där kampade hon inte med han heller. Men med mig kampade hon. Jakten va hon inte jätteintresserad av, men sprang och kollade vad det vad förnågot som åkte iväg.

Overallen som åkte upp, de va nog allt lite läskigt men hon kom fram till den när jag stod vid den och när vi gick förbi den  2ggr så brydde hon sig inte och hon gick framför mig.

Rasslet med kedjorna va hon hur cooool som helst för där rörde hon inte en fena. Passivitetsövningen gick kanon, där satte hon sig fört och sen la hon sig tills de 3 minuterna gått.

Så va de dags för spökena som dök upp i skogen, där visade hon att hon va en vakthund. Hon blev inte alls glad på dom och gjorde några hotbeteende mot dom.

Sist va skotten, eftersom att hon inte lekte med testledaren fick jag springa (så gott jag kunde) fram och tillbaka, där va hon oxå helt steeeeen coool och vi fick en etta :))
Duktiga, duktiga pärla.

Så summan av kardemumman blev den att dommaren sa följande till mig:
Mizti söker inga nya kontakter med människor,  att jag inte behövde oroa mig när jag va ute och gick med henne, då jag har en vakthund :))

Nu mera har jag en mental känd status på min pärla!!

Söndagen åkte vi till Växjö för att ställa Chantelle, Anette skulle ställa 2 andra schäfrar där med så vi samåkte. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den dagen mer än att Tellan fick Very Good och det inte riktigt va rättvist då  tilloch med domarsekreteraren kom fram och sa att hon va värd mycket bättre.

Man kan verkligen säga att förra helgen va en riktig rolig och härlig hundhelg :))

När måndagmorgon kom kände jag mig ganska så sleten i min trötta gravida kropp, men vilade upp mig lite och sen va man på ge igen med allt man ska hinna och vill göra. Tyvärr är man ju en tidsoptimist, jag tror att jag ska hinna så himla mycket men inte hinner jag hälften... men de e ju tanken som räknas och de hinns nog i sisom tid iallafall skulle jag tro :))

Igår kväll va det träning hos Sara, va längesen vi va där nu. Himla skojjigt va det att träffa henne igen. Inte bara henne för Mimmi och Enzo va där med och tränade :)) Såklart va Jean och Kimmie med oxå, kan ju inte träna utan min schäferkompis. Ja en riktig kanontrevlig kväll hade vi igår. Alla hundarna va kanonduktiga.

Idag har det varit träning i Påryd, vi körde igenom lydnadsettan. Finslip på några moment ska jag träna på, men inte på ett tag då jag fick tränngsförbud.. Ja jag fick faktiskt det, så nu blir det bara roliga grejer som gäller för pärlan :)) Man vill inte att hon ska tröttna på träningen så då är det bäst att ligga lågt ett tag. Kan ju inte hjälpa att jag är en tränigsnarkoman..:))

Här va en kort sammanfattning va som hänt sen i lördags, så klart har det hänt en massa andra roliga grejer men orkar inte ta allt här för då får jag skriva tillsimorgon :))

Ni som undrar hur det är med magen, så växer den och frodas:)

Och ni som undrar hur det gått med Fillas blogg, så har det inte kommit några mer elaka kommentarer. Aningen mysko, men hon kanske har skärpt till sig och kanske tillochmed dragit öronen åt sig då jag vet vem hon är..

Några bilder sen lördagen:


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0