Blåsig måndag

Hade de inte varit såååå blåsigt så hade de varit underbart ute, men jisses man kan ju inte klaga på detta väder iallafall. Va precis ute med vovven, klockan e halv 9 å de är 8 plus :))

Idag va jag inne hos grannen å lånade hennes Furminator, shit vilken jä*la bra borst att borsta hund med :)) Ska absolut inhandla en sån, ser nästan ut som om jag har en ny hund :)) Mizti tyckte de va jätteskönt och jätteroligt med för när hårbollarna blåste iväg så ville hon gärna leka med dom :))

Varit ute och tränat en del idag, duktiga vovven skötte sig alldeles utmärkt :)) Blir så himla glad :))

Härom kvällen när vi kvällspromenixade träffade vi ett par med en Collie, kanontrevligt par och hund givetvis. Dom frågade ifall hundarna fick hälsa, så sagt och gjort dom hälsade och Mizti blev eld å lågor förtjust i denna fina Nalle. Så ikväll när vi va ute träffade vi på Nalle igen, och en lika super glad Mizti igen :))

På hund och kattfronten går de mycket sakta... men bättre. Idag har faktiskt Demon och Mizti gosat i nåra sekunder. Såg myyyyysigt ut, men vovven blev lite väl på och då va de kört.. Men huvudsaken är att det går bättre.

Hunden har även upptäckt kattlådan.. Ni kan ju tänka er va hon gör iden, usch va äckligt. Men hon tycker nog de är som chokladpraliner med strössel på skulle jag kunna tänka mig..:S

Nu är det soffan som gäller och "en unge i minuten" ska gråta en skvätt till det.. Det är väldigt blandade känslor som bubblar upp i en när man tittar på de programmet. Förra måndagen så sa Ewe till mig: Det är mycket roligare att titta på dig mamma än Tv:n.. Hm, hur ska man tolka det??

Natti Natti allihopa

Puss å Kram

En ganska så nöjd Mizti


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Visst är de skönt med lite plusgrader äntligen? Jag är en riktigt vinterhater så jag är ju ganska lycklig nu, haha :D

Fin blogg du har! Kram :)

2011-03-21 @ 22:24:24
URL: http://perfectbeaat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0