Då va det äntligen över

Känns faktiskt jätteskönt att rättegången äntligen är över, gick sisodär bra tycker jag.. Han de handlar om är säkerligen kanonnöjd över sin dom.. Han hade erkännt allt och han sa även att han skulle betala skadestånd till Ewe och mig, men inte Filla. De grundade hans advokat på att hon inte va vaken när detta hände. Men hur tänker dom??? De e ju själva känslan och va man har blivit utsatt för. KRÄNKNING på allra högsta nivå..

Våran advokat tyckte att vi skulle vara nöjda ifall han fick villkorligt i 2 år och att Ewe och jag fick skadestånd. Men så tyckte inte juryn, för dom va mer på min och tjejernas sida. När förhören va klara, kom dommen direkt. Den blev följande: 2 års villkorligt, 50 timmars samhällstjänst och skadestånd till alla 3.

Men hur som helst så tycker jag att de va en klen dom, tror inte heller att han lär sig något av det för han har ingen inkomst så inte lär det vara han som betalar ut pengarna till oss. De får brottsofferjouren göra. De jag tycker är lite lustigt med, är att han inte är svensk medborgare. Så då alltså bor han kvar med sin tjej här uppe på backen och har full koll på oss här nere....

Det är ju inte han som är offret, utan hans liv går vidare som ingen ting har hänt. Vi har ständigt detta i huvudet och blir skrämd av minsta lilla vi hör och har förföljesemani.

Tydligen är det så det ska vara när man bor i Sverige..

Natti Natti alla

Puss å Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0