Grovt hemfridsbrott

Blev jag och mina tjejer utsatt för i början på förra sommaren. Vi hade precis flyttat till en ny lägenhet istan. Kände direkt att denna lägenhet inte va något för mig, jag har absolut inga problem med att sova, men där kunde jag knappt sova alls.. Låg vaken i flera, flera timmar om nätterna. Jättejobbigt då man skulle upp och jobba varje dag.

Så en torsdagsnatt låg jag som vanligt sömnlös, låg där och vred och vände på mig. Somnade en stund, vaknade, somnade  ja så var det ända tills jag hörde någon greja på fönsterbläcket i vardagsrummet. Tänkte nu får du skärpa till dig, Anna. För det är säkert bara några fåglar.. Jag låg där och lyssnade ett tag, då jag hörde en duns ner i grusgången som vi har här brevid.

Tänkte att det är nog nån av ungarnas kompisar som håller på med nåt, jag hann tänka väldigt mycket tills jag hörde blomkrukor slå i golvet med världes brak. Jag tyckte de kom ifrån köket, och trodde de va nån av katterna som rev ner nåt. Men tänkte till igen och då kom jag på att dom inte kunde riva ner så mycket samtidigt...

Jag blev alldeles iskall i hela kroppen och ringde in till Ewe som låg och sov i andra sovrummet, där braket kom ifrån. tyvärr hade hon inte sin mobil på för jag hörde inget ljud. Men hon hörde vibratorn och svarade iallafall. Frågade ifall hon kunde möta mig i hallen för att jag trodde att de var någon här inne... Hon blev nästan sur på mig och sa att jag skulle lägga av.

Sen hörde jag det värsta skriket i telen: MAMMA; DET STÅR NÅGON HÄRINNE...

Det kändes som om vi var med i någon skräckfilm och att det inte hände i verkligheten, men visst va det verklighet. Har aldrig någonsin varit så rädd någon gång, jag va helt lam.

När killen hörde Ewe så gick han lugnt förbi henne, tittade på henne och hoppade ut genom samma fönster som han brytit sig ini... Väldigt smidig var han med för det är några meter högt upp. Han gjorde sig ingen brådska heller när han joggade nonchalant upp för backen som går här utanför.

Inte va de något inbrott heller för han tog inte vare sig dom 2 laptopen eller dom 3000 :- som låg vid fönstret... Det enda han tog med sig var våran husnyckel som låg på byån i hallen...

Ringde polisen direkt, dom kom och tog fingeravtryck och hörde oss. Dom tycket de va mycket märklig situation eftersom han inte tog något...  Jag undrar fortfarande vad han ville...

Imorgon är det dags för rättegång, han har erkännt.. Men det gör ju inte att saken är ur världen, för han har skrämt slag på mig och tjejerna. Skadan är redan skedd!!

Jag hoppas på att han blir utvisad ur Sverige...


Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

förlåt om jag redan har frågat men ska vi följa varandra på bloglovin?=)

2011-03-22 @ 18:53:38
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0