Härlig lördag

Det har verkligen varit en härlig dag idag. Va uppe på stan med yngsta dottern och hund, hittade en nyutkommen parym till mammsen. Det bästa av allt va att hon bara älskade den, tack för det!! För ni ska veta att min mamma är kräsen och allergisk. Alltså en fullträff, tur ska man ju ha ibland :))

Sen begav vi oss in till stora staden Kalmar för träff med födelsdagsbarnet och hennes man, innan hann jag in på Tokiga Ture och köpte massa gott godis, tydligen inte bara jag som va godissugen för hela affären va full med godissugna människor. Å kön lekte man inte med... men är man gravid och godissugen så ställde man sig i kön och väntade på sin tur.

Blev ingen god mammamiddag, utan det blev Kinamat. Inte fy skam det heller. Tyärr kunde jag inte äta så mycket, de e väl hormonerna som spelar lite spel. Jag kan känna att jag är  så hungrig att jag håller på att dö och sen när man har ätit lite blir jag mätt och illamående. Sen kan de bara gå en kvart och jag är lika svinhungrig som innan.. Hmm, skumt..

Tårta och kaffe blev det hos mammsen, jättegod hallontårta. Mizti gick husesyn och skulle bära iväg på mammas fårskinn.. inte populärt.. men lugnade sig faktiskt fort och la sig vid mina fötter. Uffebjussade henne på tårta och det va mycket uppsakattat, de va så gott tyckte hon så hon skulle tugga lite på tallriken med :))

Nu har jag kört min käre pojkvän till hans möte med MC-gänget och jag ska gå en långpromenad med vovven och sen lägga mig i sägen med jättegodispåsen och softa tills jag ska hämta han igen.

Dessvärre inga kort för kameran glömde jag hemma... senil eller..

Puss å Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0