Lite graviditetsnack!!

De va ju "bara" 16 år sen jag va gravid sista gången, kan verkligen säga att de INTE är som då... Denna gången är jag inte 19 år utan 35 och jag undrar ifall det kan ha någonting med det att göra. Ni som känner mig vet att jag har världens åldersnojja och vill inte riktigt erkänna att jag har blivit så gammal... Men tyvärr kan jag inte göra något åt det, men jag tycker inte att jag känner mig så gammal iallfall :)

Ibörjan på graviditeten,  mådde jag hur dåligt som helst. Illamående, svettningar, yrsel, trött jag allt man bara kan tänka sig. Nu guskelov har det blivit lite bättre, men långt ifrån bra. Detta är helt nytt för mig, när jag väntade tjejerna så mådde jag typ som en prinsessa hela tiden, nu mår jag som ja jag vet inte riktigt vad jag ska jämnföra med ... kasst!!!

Lustigt med, att det jag tycker om ivanliga fall, kan jag inte ens äta längre. Har druckit cola light så länge jag minns, nu dricker jag fanta... Chockladälskare som jag är, kan inte ens tänka tanken på de, utan äter hellre något godis som jag inte ens skulle tänka tanken på innan graviditeten. Märkligt att man kan förändras så mycket.

Kaffe dricker jag varje morgon, det är ett måste.. Dricker jag inte kaffe så får jag världens huvudvärk, så ni kan ju tänka er vilken pärs de e på mornarna. Som och välja mellan pest å kolera... Men nu går det ganska bra som tur är :)) Skulle inte vilja byta heller, för jag vet att vi kommer att få något helt fantastikt i Augusti, så det är värt allt skit!!

I slutet på denna månaden är det dags för det vanliga ultraljudet, vi har diskuterat fram å tillbaks om vi ska ta reda på vad det är för kön på våran lilla bebbe. Lutar nog mest åt att vi kollar upp det, men de e ju någon vecka kvar så man hinner nog vela lite till skulle jag tro :)) På ett sätt är det ganska så bra att veta, man kan ju förberada för den lille på ett helt annat sätt, och om man inte tar reda på det så blir det ju en överrakning. Ioförsig så blir det en överrakning iallafall, för man vet ju inte hur den kommer att se ut :))

Nu har vi gjort 17 veckor redan, och nästan halva tiden har vi gått. Kan säga att innan tyckte jag tiden sniglade fram, men nu går det i raketfart....

Puss å Kram

Kommentarer
Postat av: Sara Wolf

Kul med blogg. det gillas :)) Hur går det med mitzi???



Kram Kram

2011-03-14 @ 10:43:55
URL: http://www.easydogs.se
Postat av: johanna

puss

2011-03-14 @ 10:53:50
Postat av: Anna å Mizti

Sara: De går faktiskt kalasbra :)) Hon är mycket säkrare nu med, så nu får vi nog snart boka en tid :))

Kraaam



Johanna: Puss på dig

2011-03-14 @ 12:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0