Spännande Onsdag

Wiihiiieee, va de ska bli spännande idag, för vi ska nämnligen på ultraljud:)) Efter mycket prat hit och dit, så har vi bestämt att vi ska ta reda på om det är en pojk eller flicka :) Jag trodde ibörjan att det är en pojke, men nu säger min magkänsla att det är en flicka.. Det tror Nidde med. Med handen på hjärtat så spelar det ingen som helst roll, bara den är välskapt och välmående <3

Återkommer om ultraljudsbesöket senare.

Igår eftermiddag blev det träff med Jean och Kimmie i skogen, kanontrevligt och roligt hade både hundar och vi människor :)) Mycket hundprat blev det och massa annat kuligt prat med förden delen :))

Det va inte bara lek å bus i skogen utan även lite blandad träning. Vi tränade sök, första gången med Mizti, men inte för Kimmie. Shit, va Mizti blev tossig när jag gick å gömde mig.. Gömde mig inte så långt ifrån eftersom de va första gången. Hon sprang som attan och fattade inte att hon skulle vädra efter mig, så jag fick hjälpa henne lite. När hon hittade mig, så hade jag världens lyckligaste hund :))

Andra gången blev mycket bättre och hon hittade mig nästan på direkten. Kimmies första gång va kanon, andra gången fick hon leta lite mera men hittade sin mamma till slut. Kan lova att vi hade 2 trötta hundar sen, som la sig frivilligt ner och pustade en stund. Men bara en liten stund, för sen va det bus ett tag till.

Jean visade även hur man ställde en schäfer, tyvärr blev de inga bra kort på Mizti hon va inte så där medgörlig, om man säger så.. men det va ju inte sista gången. Känns som man måste träna på det lite nu, går fort till utställningen i Maj :))

Ooooppssss va tiden springer iväg på morgonen.. har inte tid att sitta här.. plikten kallar...

Måste bara berätta en sak till innan jag slutar, Filla (den morgontröttaste på denna jord) klev upp utan någon väckning idag... har nog inte hänt nångång förr :)) Hoppas på att det inte bara va någon engångsförteelse..

Puss å Kram








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0