Träning på åkern

Oj, va man hinner mycket när man är uppe med tuppen :)) Vet inte va som hänt mig som är så morgon pigg nuförtiden, men de e nog för att solen lyser och de e ljust ute. Himla härligt :))

Mizti å jag har redan hunnit vara ute å tränat en omgång på åkern. Kopplade spårlina, godis å leksak va såklart med. Första gången, jag släppte henne "fri" Hon va kanon duktig, och tyckte de va skoj att springa lite fritt. Tränade lite inkallning, så man kan ha henne lös på riktigt sen.

Träningen va jätterolig och jättejobbig, helt svettig och slut blev jag.. Märks att man inte har toppkondition.. Fast jag har nåt att skylla på... Jag e ju gravid :)) Men jag har en trött hund med, så hon tyckte nog minsann att det va lite jobbigt oxå :))

Faktiskt har vi även hunnit med ensamträning på förmiddagen, Mizti hoppade bara på dörren 2 gånger idag. Hon hann hoppa innan nycklen va i låstet. Snacka om snabb :)) Men idag gick det betydligt bättre.

Nu blir det lite packning här hemma och sen ut i skogen å träfffa Jean och hennes 7 månaders schäfer, kuligt :))

Återkommer om schäferdaten sen

Puss å Kram










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0