Välkommen till min nya blogg!


Har tänkt ett tag nu om jag ska skaffa blogg eller inte.. kom fram till att de är nog ganska skoj, så välkomna till Miztis och min sida.

För er som undrar vart Sally har tagit vägen, så är hon inte så långt bort. Hon bor på gården hos Ove då jag är kass i min kropp och är sjukskriven tycker jag att det är bäst för henne att vara där hon hör hemma. Där vet jag att hon har det hur bra som helst och kan jobba från morgon till kväll, som hon skapt för. Tänkt mycket på ifall jag skulle ta hem henne, men nej hon hade inte fått den stimulansen här med ett par timmars träning då hon verkligen är en work a holick :))

Hundmänniska som jag är, beslutade jag mig för att skaffa en till hund som inte behöver flera timmars jobb om dagen. Så vi åkte till Thunder Dust kennel och tittade på den sötaste, finaste schäfertik jag någonsin sett, fastnade direkt för denna oslipade diamant. Hämtade hem henne för exakt en vecka sen idag. Kan säga att det har gått framåt för Mizti, då hon mest har suttit i hundgård och är helt "grön".

Dom flesta vet att jag är gravid, därför valde jag att ta en 1åring istället för en valp, det hade inte heller kännts rätt i denna stund, därför blev det som det blev :)) Kan bara säga att jag är superduper nöjd.

Visst är det jobb med en åring som inte kan något, både på gott och ont. Mizti är ju nästan som en valp, fast inte på det sättet.

Ha en bra dag alla, för nu ska jag ut med voffsan och sen blir det in till Kalmar en sväng :))

Puss å Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0