Valp i stort format

Så kan man beskriva min juvel, hon hämtar skor..att gömma en av dom är hon duktig på :) Hon biter gärna på sladdar.. Inte OK.. och jätte farligt... tur att man har henne under uppsikt, så att det inte händer nåt. Inatt, elle tidigt på morgon hände de en liten "olycka" inne. Men de finns ju mopp å skurhink :)) Hon jagar gärna moppen och dammsugaren med för den delen, de tycker hon är jätteroligt, jag tycker inte det är lika roligt...

Nåt som förvånar mig, är att hon inte drar i kopplet, dom få gångerna hon gör det är när hon är bajjig eller när hon får lekryck annars går hon nästan som en klocka :)) Även här ser jag framsteg när vi är ute, för en vecka sen så backade hon undan när det kom folk eller cylister. Hon tittade jättemycket efter dom eller stod stilla tills folket gått förbi. Idags läget bryr hon sig inte nästan inget och har även börjat söka ögonkontakt med mig istället.

Morgonpromenixen tog vi med Ewe till stationen och gick genom centrum, där dom höll på att sätta upp för torsdagsmarknaden. Det va full rulle där alltså, men Mizti brydde sig inte utan gick på som vanligt, duktiga gullunge :))

Så nu ligger hon å tuggar morot och mår som en prinsessa, och jag ska greja lite medans det är lugnt.

Puss å Kram


Kommentarer
Postat av: Elisabeth & bc-killarna

Kul att det går så bra med din nya stjärna :) KraaaM

2011-03-17 @ 10:45:04
URL: http://www.vallhundarna.dinstudio.se/
Postat av: adiosmf

Tja

Hoppas du har en bra dag idag :))



Några planer inför sommaren, åka utomlands ?

kram

2011-03-17 @ 11:11:45
URL: http://adiosmf.weebly.com/
Postat av: Lisa

Sv: Klart vi ska ses mer! :)

2011-03-17 @ 14:50:16
URL: http://lathundarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0