Blir en rolig dag

Idag de känner jag på mig. Först ska vi släppa kossorna på bete, de alltid kul. Dom är bara för roliga dessa djur när man släpper dom, hoppar och skuttar som dårar. Kan ju inte bli annat än lycklig när man ser dom. Mindre roliga är dom när de har lekt av sig så ställer dom sig vid stättan och vill in igen... Hm, dom är allt lite knasiga. Så jag ska stå på första parkett och vara fotograf med min nya kamera :))

Efter det ska jag och min kära vän Jean och vovvar åka till Påryd för fortsättningskurs, ska också bli hur kuligt som helst. Träna hund de kan man nog inte göra för mycket och de blir aldrig tråkigt heller.

Mindre kuligt är att Evelina är sjuk idag, de började redan igår på henne och hon tyckte de kändes som om hon skulle få migrän, inatt va de ett faktum. Sprängandes huvudvärk och kräkningar, inget kul alls. Då spelar de ingen roll hur stora barnen är när man ser dom i de skicket, för helt plötsligt är dom små bäbbar igen. Hoppas nu bara att hon känner sig lite bättre när hon vaknar.

Mindre roligt är att Filla inte har klivit upp ännu... hon är då en riktig sjusovare, har varit uppe och väckt henne typ 1000 ggr men inte är hon uppe för det.. Men hon svarar när man väcker henne, så man tror ju hon är vaken.. Men icke sa Nicke, hon ligger där och knölsover så nu har jag gett upp väckningen på henne för idag. Så hon får gå till skolan och skämmas istället.

Igår blev Ture kastrerad och de är väldigt skönt, han sov hela eftermiddagen och kvällen igår. Idag är han vanliga pigga Ture igen som om ingenting har hänt. Men tycker kanske att han blänger en aning konstigt på mig :S
Mizti fick sin vaccination igår med, så de e väldans guttans att ha detta över.

Återkommer med bilder och hur träningen gick i kväll.

Ha en trevlig tisdag alla läsare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0