En riktig husmor

Har jag varit idag, kände mig så sugen på att baka en solkaka. Så sagt å gjort gjorde jag de, Ewe kom ner å såg detta tyckte hon att jag kunde baka kärleksmums när jag ändå va igång. Hm.. tänkte jag, men tänkte ja varför inte. Efter det började vi att prata
om bullar.. de minns jag inte sist jag bakade. Vi satt där och pratade om vem som gjorde gooast kanelbullar och Tommy skröt om att hans mormor gjorde minsann goast bullar.. Visst tänkte jag, de e faktiskt jag som gör det..
Tänkte en stund ifall jag skulle ge mig på ett bullbak eller inte, de tar ju tid asså. Men tänkte när jag ändå är på ge med bakning idag kan jag lika gärna slå till att göra en dubbelsats deg.

Så idag har jag minsann varit riktigt huslig och en riktig husmor :)) Efter bak och städ gjorde jag tacos, som va hur gott som helst. Kan ju bara säga att jag e jäkligt trött nu när klockan är 8.

Men kan absolut inte klaga på denna dagen heller för den har varit kanon, alla barn inkl: Tommy har varit hemma å är fortfarnade. Min käre vän Jean kom förbi och fikade en snabbis på eftermiddagen och med sig hade hon våra grejer som vi beställt från schäferhundsklubben :))

Har även hunnit med ett träningspass med en väldigt taggad Mizti som hade en vildag igår. Kom på att jag inte ska ha kommandot stanna, under ställade under gång utan säga stå istället. Kändes som om hon fattade det mer. Så det tränar vi vidare på imorgon.

Nu är man nybadad och fräsch, barnen har varit å hyrt film kan inte bli en bättre fredagskväll. Om man nu håller sig vaken vill säga.. Vill helst vara vaken till Big Brother, men det är inte så säkert så som jag känner mig nu iallafall..

Trevlig helg alla vänner där ute, för det ska vi ha här på landet

Puss å Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0