Gårdagen

Men de va väldans va tiden bara rinner iväg, jag som hade tänkt blogga igår kväll om dagens roliga bravader. Men inte hann jag de inte.. Så jag bloggar nu om de istället, bättre sent än aldrig ju

Började med kosläppet som va som vanligt jätteroligt att se, men detta året stod jag och tittade på istället för att vara med. Det kändes ju lite konstigt, men de e ju som det är just för tillfället och jag är alldeles för rädd om min mage för att vara med.

Vädret kunde allt varit lite bättte, när jag kom ner till gården så började givetvis att regna. Så typiskt, men vädret rår man ju inte på så de blev kosläpp i allafall och kossorna va superglada för att komma ut i det fria. Va bara en dum liten kviga som absolut inte ville gå ut, men till slut så va hon ute hon med :))

Blev inte jättemånga kort på släppet, för jag ville inte ha min nya kamera ute i regnet. aningen rädd om den för det. Men några blev det iallfall då de blev ett uppehåll på en halvminut typ







De va inte bara jag som kollade kosläppet :))



På eftermiddagen va de dags för veckans träning i Påryd, och som vanligt åkte jag hem till Jean och bytte bil där och sen for vi vidare. Hennes fina Kimmie har inte varit så kry i helgen, väldigt slö och ingen vidare aptit så dom va på ett besök på djursjukhuset i måndags. Som tur va så hittade dom inget fel på henne, utan dom skulle helt enkelt byta foder och kolla. Tydligen duger inte Royal maten till kräsna Kimmie :))
Man märkte att hon inte alls va den vanliga glada Kimmie på träningen, hon va aningen moloken och slö. Men dom gjorde ett super träningspass iallafall, ni är så duktiga!!

Mizti´s och mitt träningspass gick faktiskt bra, vi började med en platsliggning då Jean körde lydnad på plan. Det gick fårvånadsvärt bra, hon låg stilla tills det hade gått säkert 10 min då tyckte hon minsann att det va våran tur att jobba istället för att ligga där och glo..:))

Så vi bytte hund på platsliggningen och vi gick ut på plan och körde lydnad, allt gick bra förutom inkallningen. Pärlan kommer i 320, men tyvärr så hoppar hon till vid sidan innan hon sätter sig brevid.. Inte bra.. Vi fokuserade på hur vi skulle träna bort den lilla olaten för det ser inte fint ut. Dumt och få nerdrag på de när resten av momenten ser bra ut.

Vi testade korta avståndet rejält, men inte hjälpte de för hon hoppade iallafall. Vi testade  mot ett staket och skulle se hur hon gjorde då.. men hon fick till ett litet hopp iallafall.. Hur som helstjag får korta avståndet och se vad som händer. Tränade lite på det idag och det verkar funka. Så det har jag till läxa nästa träning.

Hopp över hinder blev jag allt lite impad av min hund igår då hon hoppade på långt avstånd, har bara tränat rätt så nära då hon fuskar till det lite ifall jag har satt henne längre bort. Men inte igår :)) Tjohooo vilken duttig vovve jag har


Slutet på träningen började vi med budföring, ingen av vovvarna kan ju det så det va himlans roligt att börja med det. Det tyckte nog vovvarna med när dom väl kom på vad det gick ut på :))







Fiiina Kimmie



Idag har Ewe, jag och hundarna varit ute och kört lite lydnad, la mest ner tiden till inkallningarna, peppar,peppar så gjorde hon inga hopp idag. Tränad lite på det i köket idag (tur att man har ett stort bonnakök) Avslutade med ett spår till varje vovve, som gick superduper. Jag la in 2 vinklar i mitt och bollen som avslut :))

Dock inga bilder på de, då kameran tydligen låg bra hemma :))

Nu ska jag ta min trötta gravida kropp och lägga mig i soffan och inväta Big Brother, hoppas man inte somnar som man gjorde igår..

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0