Helgen

Denna helgen har varit helt underbar, fantastisk hur jäkla skön som helst. För det första har hela familjen varit hemma, det hör inte till vanligheterna för det är alltid någon av barnen som är ute på vift :))

Igår var Ewe å jag hos Anette och tränade, tiden går ju lite väl fort men vi hann med det mesta av lydnaden som Ewe å Tellan ska gå på SSM:et. Anette tyckte de såg bra ut på så kort tid, och sa att detta kommer gå super. Det tror jag med, ska bli sååå roligt att åka till Malmö och kolla in alla fina hundar. Givetvis ska det bli roligt att ställa ut pärlan med, Jean ska ju också med och ställa Kimmie.

Fick även beröm över Mizti, då Anette tyckte vi hade fin kontakt. Sånt är alltid roligt att höra :))

Passade på att göra en platsliggning när vi va där med en annan hund, Ja jag kan inte säga att det gick superdåligt, hon låg ett bra tag sedan trodde hon att hon kunde springa fram till vovven och leka..hm, de va rätt bra så jag kunde korrigera henne. Har ju inte övat platsliggning med andra hundar.

Idag på förmiddag åkte vi till Ingelstorpsskolan för att kolla på kosläppet som skulle vara, vi va ju inte direkt själva som hade kommit på den tanken. Det va bara drygt 3000 till, jisses va folk. Men skojjigt va det och vilka duktiga kor som bara lunkade ut. Så gör ju inte direkt våra kossor när vi släpper dom på betet, men roliga är dom :))

Söndagseftermiddagen bestod av hundvänner och vi träffades här hemma och planerade hur vi skulle lägga upp spåret med hundarna, sedan gick vi upp till en relativt stor åker och la spår. När spåret skulle lägga sig så hade Jean och PO varit och köpt goo fika, så vi slog oss ner i det gröna gräset och mummsade och blarrade :))

Sen tog vi en hund i taget och det gick bra för alla, efter spåret körde vi lite lydnad. Åsa hoppade över lydnaden och diregerade mig istället. Moon hade kört så mycket hela dagen så hon fick vila efter sitt spår.

Ikväll kom grillen fram och Tommy va mästerkocken och grillade flintastek som blev hur jäkla smarrig som helst, så nu är man lycklig,mätt och trööööttttt. Ska kolla lite på Big Brother så länge jag orkar sen blir det sängen för min och Mizi´s del för hon är minsann också trött.

Innan jag slutar så måste jag säga att Tommy och Ove har fixat en rastgård till hundarna idag med, här har hunnits massor denna helg :))
Nu lite bilder innan jag somnar..
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0