Kursavslutning

Då har det redan kommit till våran kursavslutningsdag idag, tyckte inte alls det va längesedan man hoppade på kursen. Men har man roligt så går det ju fort sägs det. Men inte är jag speciellt ledsen för avsutningen för nästa tisdag börjar nästa kurs :))

Idag hade vi inte speciellt tur med vädret, det regnade rätt rejält. Jag har inte varit ute och tränat Mizti i regn innan, dels att det inte har regnat så mycket sen jag köpte henne, så det va något nytt för lilla damen. Man kan säga att det va lite skillnad på henne, hon gillade nog inte alls att det regnade tror att det störde henne. Så det ska vi allt träna på mer när det regnar ute. Hon ville ogärna sätta sig ner i det blöta gräset..:S

Det vi gjorde idag va inkallning, hon kommer i 300 så farten är det definitivt inget fel på :)) Men däremot hennes lilla hopp innan hon ska sätta sig måste vi träna mer på. Annars ser det bra ut.

Linförigheten gick också bra om man nu tar bort att hon ogärna inte ville sätta sig ner ibland i det blöta gräset..

Hopp över hinder gick toppenkanon, där var det jag som skulle ställt mig lite längre ifrån så hon får plats att komma in brevid. Men hon lyckades jättebra iallafall.

Apporteringen gick sisodär, där måste jag öva att hon ska hålla fast den

Ställande under gång gick kalas :))

Läggandet gick inte alls  kalas, för nu när jag har övat in ställandet blandar hon ihop detta. Men det tränar vi vidare på, övning ger ju färdighet och det har ju inte gått vidare långt tid heller.

Avslutade träningspasset med spår. Denna gången va det en vinkel i. Första vinklen för Mizti, hon tog de direkt  min duktiga spårhund <3

Middagdags här nu när klockan  är eftermiddag, så får nog resa stora rumpan och fixa det :))

Puss å Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0