Livet på landet

Är alldeles, alldeles underbar och helst nu när det är vår, men man kan nästan säga att det är sommar med denna härliga värme som är här, äntligen.

Filla och jag va ute med hundligan för en stund sen, jag sa till henne hur fint det är här i Hagnebo. Tyvärr blir man hemmablind så man ser inte det fina när man bott här ett tag, nu tror ni säkert att vi bara bott här några veckor. Men så är inte fallet för vi har bott här i flera år innan. Men nu när vi varit borta härifrån ett tag så uppskattar man verkligen detta fina på landet. Inget slår landetlivet.

Har prövat stadslivet ett tag då mina tjejer så gärna ville bo där, dom tyckte det va nära till allt och jag inte behövde köra på dom så himlans mycket. Kände direkt att det inte alls va något för mig, jag är nog en landettjej ända in i märgen.

Här i  Hagnebo kan man faktiskt säga att vi bor i stan men ändå på landet, nära till allt. Det tar bara 5 minuter för tjejerna att cykla till stan, om det behagar dom att cykla för jag tycker jag kör taxi varje dag :)) Men det gör jag så gärna om jag inte är upptagen, mina barn ställer upp väldigt mycket på mig så jag tycker dom är värda att bli skjutsade på :)) Bortskämda?? Ja, kanske lite då

Idag har jag varit en snabbis på brukshundsklubben, inte alls lång stund utan tränade på hopp över hinder, apportering och ställande under gång. Va ju dödens varmt där nere idag, så tjocka jag va nog mer anfådd och svettigare än Mizti idag :))

Nu har jag allt inte tid att sitta här och skriva längre för min kära vän Jean ringde precis och sa att hon hade anmält till en utställning och det ska jag också göra nu :))

Natti Natti på er alla

Puss å Kram

Här kommer lite på landet bilder












Kommentarer
Postat av: Lina

Mysiga bilder! :)

2011-05-15 @ 23:17:15
URL: http://zippern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0