Noll engergi

Har haft en väldigt dålig natt, morgon. Jag somnade hyfs, men vaknade vid 4tiden då Ewe skulle ut å kissa sin nya voffsa. Hon va ju inte direkt diskret av sig heller, hall och sovrum ligger intill varandra. Så där vaknade jag först gången, försökte somna om men kom på att Tommy skulle upp och iväg till Borås för jobb vid kl 5, låg och tänkte på det en stund.

Va lika bra att traska upp och kolla så han han hade kommit iväg som han skulle, och det hade han men inte hade jag hört honom, han måste ha smygit som en inidian. Försökte somna om igen, jamen då kom det ju en jä*la fluga och förstörde min skönhetssömn.. Nåväl, slumrade tillslut om och tänkte äntligen.. Nää då va min vovve nödig och va tuvungen ut å kissa. På med paltorna och ut..

När vi kom in tänkte jag.. Hm undra om jag ska sätta på kaffe och kliva upp på redigt, kollade klockan som inte va mer än dygt halv6.. näähäää försökte somna om och tillslut gick det till halv 8. Men fyyy attan va det känns att jag inte sovit redigt dom sista timmarna, det känns verkligen.

Har inte alls fått mycket gjort här idag bara för det, bara det vanliga som undanplock, gjort lunch och middag. Såklart har jag ju varit ute å tränat lite med min hund :))

På tal om hund.. snarare på tal om Mizti.. så har hon varit väldigt olydig idag den lilla damen. Häromdagen så va hon ute och jagade lite höns här på gårdsplanen, stendöv blev hon ett tag och kunde helt plötsligt ingenting.. Blev såklart rosenrasande på henne, och sen har hon skitit i hönsen tills idag..

Skulle i väg och handla en snabbis tidigare, voffsan följer ju med vi går ut och hon gör en lov bort mot hönsen.. Jag ropar bestämt på henne och hon tvärvänder och kommer till mig på direkten :)) Jösses va glad jag blev och beröm som tusan fick hon. Duktiga hund

Men sen hände något nu i eftermiddag.. Ewe skulle ut med Tellan jag stannade kvar inne, Mizti smiter ut genom dörren så Ewe hann inte i få tag i henne. Ut och jagde både höns och får, där mellan pendlade hon.. Jag den smidiga, snabba ut fort som bara den och då varken hörde hon eller kunde nåt heller.. Jäkla hund, så nu ska jag ut och träna med lina på..

Det blir det sista rycket för ikväll, sen ska jag parkera min gravida kropp i soffan och invänta ny energi som förhoppningsvis är påfyllt tills imorgon


Kommentarer
Postat av: Jean

Klart du är full av ny energi imorgon! Det är ju träning :))) Kram

2011-05-02 @ 20:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0