Skogen å Torsås

Känns som jag inte har fått något vettigt gjort idag här inne, men desto roligare har jag haft med min hund:)) Började med sök i skogen med ett glatt trevligt tjejgäng, med olika raser på sina hundar. Några va nybörjare som oss, men man ska ju börja nångång :)) Blev inte så mycket med söket för våran del, utan de blev mest hälsningsövningar med gänget för Mizti´s del. Gick väl sisodär, då hon inte är mycket för andra människor. I slutet satte vi oss i skogen och fikade, Mizti va lös och meningen va att hon kunde gå fram till dom som satt ner och fikade så dom kunde belöna henne med godis. Men inte va hon särskilt intresserad av det. Hon satt mest hos mig;))

Hem å vände sen åkte jag till Fröseke och hämtade Ewe å Tommy. Sen vidare till Thunderdust kennel och hämtade hem deras nya tik. Anette hade anmälningspapper till SM, ska ju ställa Mizti där när Ewe ska tävla med Tellan :))

Shit vilken rolig SM vecka det ska bli, även Jean ska anmäla Kimmie dit så vi blir nog ett glatt gäng :))

Tellan hon kände sig nog som hemma direkt, hon kollade läget sen hälsade hon lite på Sally. Varken Sally eller Tellan bryr sig om varandra så det känns skönt. När vi fikade låg alla tikar och de va frid å fröjd, så även nu :))

Mizti hon är så avundsjuk att hon håller på att krypa ur skinnet.. Så fort Tellan kommer närmare så kommer Mizti och hoppar upp på mig.. Min mamma faktiskt tycker hon :))

Nu ska schäferfamiljen ut på en liten runda med sin härliga hundar, Sally är i ladugården och jobbar :))

Puss å Kram

Kommentarer
Postat av: helen

Jag tyckte nog allt att hon gjorde fina framsteg..hoppas du har möjlighet att komma på fredag.kram

2011-05-01 @ 23:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0