Spårträning och middag

Igår eftermiddag packade jag in Ewe och schäfrarna i bilen för färd mot Torsås för kuligt spår me Anette. Vi gick ner mot åkrarna för att lägga våra spår, Ewes första spår :)) Anette visade hur det skulle ligga, eftersom att dom ska ju tävla i SM:et då ingår spår. Det gick hur bra som helst duktigt ekipage :)) Tellan är ju bara för bra, hon är en toppenhund för Ewe.

Mitt spår la jag rätt lång med en vinkel i, tyckte själv att de va rätt lång och sa till Anette att jag inte trodde att pärlan skulle orka.. Men som vanligt hade jag fel uppfattnig om pärlan som tog spåret direkt och vinklen och skötte sig kanon :)) Nu får jag minsann sluta tänka så  negativt..:S  Anette gick med oss i spåret och hon tyckte Mizti va jätteduktig :)) Alltid kul att höra. Ska försöka lägga lite mer tid just på spår framöver tänkte jag och även i veckan lägga in en till vinkel :)) Måste även lägga in en apport med.

Anette la 2 spår till sina hundar, alltid roligt att se andra jobba med hundar, för man lär sig av att se. Kommer lite bilder på henne och hennes spår, tyvärr glömde jag ju kameran i bilen när vi gick våra spår.. Smart, där låg den ju himla bra..

När vi kom hem hade bästa svärsonen gjort middag, de framdukat och klart. Han hade plockat ur diskmaskinen och gjort fint efter sig i köket med :)) Han hade fått till en supergoooo middag med köttgryta, potatis och sallad. Man kan inte tänka sig bättre svärson :))

Ove skulle passa hundarna en snabbis igårkväll då jag bara skulle köra in filla till stan som tar 10 minuter, tänkte att dom kunde vara hemma så länge. Sa till Ove att han skulle låsa dörrarna annars hoppar hon och springer ut.. De gjorde han, när jag kom hem såg jag en Ove som stod på gräsmattan och en Mizti som kom springades till mig överlycklig.. Då hade hon buffat upp verandadörren till rastgården och klämt sig imellan husväggen och staketet.. Snacka om liten och smidig. Hon hade rusat ut på åkern där jag hade gått och sprungit som en galning och letat efter mig.. Kan säga att hon är aningen mammasjuk.. Förstår att övriga familjemedlemmar inte vill passa denna madamé. Jag som trodde det hade blivit mycket bättre med hennes seperationsångest.. Men de får vi träna vidare på....

På dagens schema står det:

Åka å bada med vovvarna

Kalas för Tommy i Fröseke

Skulle varit med på söket med Freingsgänget, men hinner tyvärr inte de idag då de är kalas













Mizti´s fina mamma :))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0