Träningsdag

Va det för våran del idag :)) Körde hem till Jean och Kimmie som vanligt och samåker från deras till Påryd för träning. Vi började med torrgående.. Trodde dom skojade från början, men icke sa Nicke. Jag fick hämta mitt koppel och lämna min hund i buren så länge. Fick ställa upp och bli diregerad som om jag hade en hund i koppel men istället hade jag en liten leksak som hund. Jag kände mig hur löjlig som helst när jag gick runt där. Sen fick jag ju inte glöma bort att berömma hunden heller.. Nyttigt va det iallafall, men kändes väldigt töntigt :))

Sen va det dags att hämta ut pärlan för riktig träning. Vi började med kontakten, som va sisodär idag. Mizti va allt lite ofokuserad tyckte jag allt idag, så jag är inte nöjd med fotgåendet idag. Men det går upp och ner. Men jag själv blir så himla låg när det inte går som jag vill. Men, men vi tränar vidare i sakta takt. Mina instruktörer trodde jag tränade för mycket, så jag får lägga i bromsen lite:))

Inkallningen gick däremot mycket bättre, skulle bara tänka på att jag inte skulle ge henne dubbelkommando med min hand.. Lita på min hund. Hon kan ju stanna kvar :))

Platsliggningen gick också jättebra, så långt som jag lämnade henne idag och så lång tid har jag inte gjort innan, kul som bara den. DUKTIGA hund.

Vi provade även ligg under gång, det har vi ju inte gjort någon gång innan. Men det gick faktiskt rätt så hyfs för att vara första gången tycker jag allt :)) Det ska vi träna på mer under veckan

Vi avslutade med valpsök som va dööööroligt, hon sökte faktiskt upp Jean i skogen :)) STOLT

Fick även ett tips hur jag ska göra med min hönsjagande hund, hoppas det funkar :))

Puss å Kram
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0