Uppe å vaken

Man kan nästan tro att jag har blivit en pensis.. Uppe alla redan och det är lördag.. Då man kan sova ut, inga barn till skolan eller nåt sånt.. Men va gör jag jo kliver upp och börjar en härlig lördag istället med härligt väder. Kanske övar till bäbis kommer :))

Gårdagen va helt awsome, vi gjorde egna hamburgare och grillade. Till det hade vi pommes egengjord vitlökssås och massa annat gott tillbehör. Så jag säger bara det: MC Donalds och Sibylla och andra snabbmatskedjor släng i er väggen :))

Vi va även ute och plåtade hundarna med nya kameran, de går ju inte bara att låta bli. Tommy fick vara första kameraman igår igen :)) Men de gör inte han nåt för han gillar verkligen å plåta. Första rundan med hundarna va helt ok förutom att vi, ja eller rättare sagt hundarna fick syn på en orm. Båda hundarna tyckte minsann att den va jättespännande medans jag mest fick panik. Avskyr verkligen ormar.. Hu va äckliga dom är. Men vi ropade på hundarna som tack å lov kom på direkten. Gick vidare på promenaden och så kom Mizti på den där ormen å skulle vända å dit igen... Men den gick jag inte på, sa till henne och hon vände och brydde sig inte om den intressata ormen mer. Duktiga vovve

På kvällen tog vi med oss hundarna till Otteskruv skogen, där körde vi lite valpsök med dom :)) Hur kuligt som helst va det och Mizti skötte sig super. Hon sökte upp Tommy 2 ggr med. Andra söket såg hon inte vart han tog vägen för menigen va att Tellan skulle söka upp honom, men hon är en gröngöling när det gäller sök så jag chansade på att Mizti kunde hitta honom. De gjorde hon med :)) Sen hade vi trötta vovvar när vi åkte hem.

Tränade även apportering med vovvarna igår, går kanske aningen bättre nu med pärlan men hon spottar ut den vidriga apporten efter några sekunder.. Träna på håll fast gör vi nu, men de e inte det lättaste.. Jäkla moment da..
Testade på duktiga Sally, de va ju ett tag sen men hon är ju bara för duktig den lilla. Hon satte sig fot, jag sa apport och där satt hon med apportbocken tills jag tog den:)) Sen sa jag till dom övriga som va hemma: SÅ här ska det se ut!

Här kommer lite bilder sen gårdagen:









Å så några andra bilder:))








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0