Utställning

Då va utställningen över, jag som inte trodde jag skulle överleva den persen. Men det gjorde jag och min fina pårla skötte sig alldeles utmärkt bra. Jag hade ju inte ens behövt vara nervös eller orolig över detta, gick ju som en dans :)

Fattar inte ens hur jag kunde ha så låga tankar om min hund, nu får jag skärpa till mig.. Inbillade mig att hon skulle bli låg och inte visa tänderna för dommaren, hon gillar ju inte karlar så värst mycket de vet jag ju och såklart va det en manlig domare vi skulle ha första gången. Men jisses de va ju en baggis för min voffsa, hon har verkligen blivit en annorlunda hund. Mycket stolt  över henne kan jag skryta med.

Va dommaren sa om henne: Good fick hon och fin kritik. Jättenöjd och glad över detta. Men nu va det inte första och sist utställningen vi ska på utan bara den första för jag har anmält henne till 2 till än så länge. Måste kolla om fler så både hon och jag får in lite vana :)) Skojjigt som attan

De va inte jag som ställde henne utan det va min uppfödare som gick med henne, tyckte det va bäst så eftersom att jag aldrig har ställt hund innan och knappt aldrig varit på nån utställning heller för den delen. Jag är sån att jag måste titta hur de går till först sen kan jag göra själv.

Vi va även med i uppfödaregruppen och då gick min tränare med henne inne i ringen, även då skötte hon sig mycket bra.

Tur att jag har sån bra uppfödare och tränare, tusen tusen tack till dom!!

Igår kväll kollade jag och ungdommarna på VM-finalen i hockeyn, såg rätt bra ut ibörjan men sen gick det ju åt helvete för dom, va så jäkla frustrerad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen där jag satt i min fotölj.. grrr hur nu man kan bli så upprörd för det..

Chantelle ställdes också igår och fick Very Good:))

Idag på förmiddagen va det träff med min kära vän och hennes Kimmie som oxå ställdes igår och fick Very Good. Grattis till det vännen.

Vi va iskogen å tränade lite lydnad och uppletande av föremål, gick toppen för båda voffsingarna :))

Denna natten har då inte varit något vidare rolig, då jag vaknade av både kramp i vaden och i magen.. Nu känns det verkligen att jag är gravid, jag som trodde jag skulle slippa sånt, men inte kom jag undan med det inte, så det är bara att gilla läget antar jag :))

Här kommer lite bilder sen den roliga gårdagen:

Mizti



Evelina och Chantelle



Jag och pärlan



Freddy och Mizti



Tommy va första hundhållare och fotograf



Anette och Mizti



Uppfödargruppen



Uppfödargruppen


Lotta och Kimmie

En till :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0