Vanlig måndag

Jag tycker faktiskt inte måndagar är den värsta dagen på veckan, men jag är ju inte som alla andra heller. På måndagar brukar jag alltid vara pigg och vara full med energi, för man har inte hunnit så mycket sen helgen. Då har man alltid fullt upp med annat som inte hinns med i veckorna, som tex: va med familjen, träna hund.. de gör jag ju i veckorna med, men inte på samma vis :)

Så när måndagsmorgonen kommer och jag har kört barnen till skolan så sätter jag och donar hemma i lugn och ro, jätteskönt. Sen bara rullar det på och vips så är det kväller igen och vips så är det snart fredag igen :))

Denna måndag har inte varit som dom vanliga, min ena lins pajade i lördags.. såklart har inte min optiker öppet så jag har fått gått halvblind sen dess. Inte OK, inte jätteskönt för huvudet heller för den delen. Så jag vaknade med värsta huvudvärken och längtade tills optikern skulle öppna så jag kunde åka dit och köpa en ny. Tyärr så försvinner ju inte skallebanken bara sådär, men nu ikväll känns det lite bättre och imorgon är den säkerligen borta helt.

Tog med mig schäfrarna på förmiddagen upp till skogen, där dom bara fick springa lösa och vara hundar :)) Självklart hittade dom ett litet vattenhål där dom hade full race med varandra, Tellan hon blev som en liten valp:)) Satte mig på en sten och kollade på när dom hade sina ryck, skrattade så tårarna sprutade, gullehundar <3

Idag kom Jeans och mina hundförarvästar som vi beställde förra veckan, hon kom hit med min innan hon började jobba idag. Jättefina va dom, å jag kunde minsann knäppa min över magen.. de ni :)) Kanske inte går om ett par veckor, för det va knappt...

Givetvis va jag ju tvungen att prova den, så jag tog på mig nya västen och gick ut på åkern å la ett spår :)) Gick super, måste varit västen :))

Här kommer några bilder igen












Kommentarer
Postat av: Jean

Inte va de västen...De va Mizti som är duktig :D

2011-05-09 @ 21:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0