Vårdcentralen

Har jag varit med Ewe idag, hon vaknade inatt över att hon hade jäkligt ont i sitt knä igen.. De har hon nu haft från och till i över ett år. Ja, vi har varit hos läkaren innan som gav samma svar idag.. Brosk i knäskålen, typ växtvärk.. Men där satte jag stopp.. Växtvärk?? Hon är 18 år och vuxit klart för lägesen sa jag. Då hade han uttryckt sig lite fel och sa att de va normalt med brosk i dom övre tonåren och att det skulle växa bort förr eller senare, han kunde inte säga exakt när.. Nääähää de fattar väl vi med..

Den läkaren gillar inte jag och inte Ewe heller, tydligen va han rätt ökänd här som läkare hörde jag precis. Typiskt och få en sån. Men en bra grej gjorde han och de va att skicka in en remiss och låta Ewe röntga knät. Håller vi tummar och tår att det ser normalt ut där inne. Ni kan ju tänka er själva att hon har lite smått panik över onda knät nu när hon ligger i hårdtränig med Tellan.

Efter läkarebesöket va vi uppe på  stan en liten runda och kollade om vi hittade nåt fint till Tommy, som fyller 21 på måndag. Ewe hittade de hon ville ha till honom och jag vet redan va jag ska ge honom :)) De tänker jag inte nämna här för jag vet att han är här inne och läser :))

Nu när jag har kört fram och tillbaka ska jag köra till Åkrahäll igen om en stund och hämta sjukligen, sen vidare till Bruks och möta Jean och Kimmie för lite träning. Skojjigt ska de bli. Jag fortsätter med apportringen idag, får se hur det går :))

Hörs kankse sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0